Varikosel Nedir?

Varikosel, Üreme sistemindeki hastalıklardan bir tanesi olan varikosel testislerin toplardamarlarında meydana gelen genişleme olarak tarif edilebilir. Testis fonksiyonlarını bozduğu için sperm üretimini bozar ve sağlığı etkiler.

Varikosel Nasıl Olur ve Belirtileri Nelerdir?

Varikoselin oluşması için belirli bir şart bulunmamakla birlikte kendiliğinden oluşabilen bir rahatsızlıktır. Varikosel nedir? Ve çocuk olmamasının sebepleri arasında mıdır? Dendiğinde bunun yüzde 60 oranında çocuk olayını etkilediği görülmektedir. Varikoselin en olası belirtileri arasında kabarıklık, şişlik ve testislerde ağrı olduğu görülmektedir.

Varikoselağrısı şiddeti farklı farklı olabilmektedir. Bu ağrı hem testislerde hem de kasıklarda hissedilebilir. İlaçlar ile geçirilen ağrı yürüyüş sırasında veya cinsel ilişki sırasında artış gösterebilir. Varikoselbüyük oranda sol tarafta görülmekte iken çok az oranda sağ tarafta görülür. Bunun en büyük nedeni ise testislerdeki toplardamarların büyük uzunluğunun sol tarafta bulunmasıdır. Diğer bir durum ise varikoselin şişman kişilerde, ayakta çok duran kişilerde, fazla ağırlık sporu yapan kişilerde daha fazla görülmesidir.

Varikosel Tedavisi

Varikoselkısırlık için bir sebep olsa da tedavi olasılığının çok yüksek olması kısırlığın giderilmesinde çok etkindir. Varikosel 3 farklı derece olarak değerlendirilir. Bu hastaların beslenmelerine de dikkat etmesi gerekir. Bunun yanında alkol ve sigara kullanımı kesilmelidir.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=UDaikYZGXlY[/embedyt]

Varikosel Ameliyatı

Varikoseltedavisi spermleri etkilemeyen durumlarda ilaç ile kontrol altına alınabilmektedir. Ancak bunun dışındaki durumlarda varikosel ameliyatı olunması şarttır. Kısırlık problemi bulunan hastalar, damar genişliğinin 3mm’den fazla olması ile testis küçülmesi olan kişiler ameliyat olmalıdır.

Ameliyat küçük bir kesi içerisinden testis damarlarına ulaşmak sureti ile yani mikro cerrahi yöntemiyle yapılabilir. Her ameliyat sonrası olduğu gibi farklı durumlar gelişebilse de bu oran açık ameliyat olmadığı için çok azdır. Ameliyattan sonra spermlerde düzelme 3 ayda olabildiği gibi kesin sonuç ortalama olarak 6. ayda alınmaktadır.

Bir önceki yazımız olan Assisted Hatching başlıklı makalemizde Assisted Hatching, Assisted Hatching Fiyatı ve destekli yuvalama hakkında bilgiler verilmektedir.