Prolaktin Nedir?

Prolaktin nedir sorusunun en net cevabı, süt üretimini sağlayan bir hormon olarak verilebilir. Hipofiz bezi tarafından salgılanan prolaktin hormonu, kadınlarda laktasyon üretimini sağlamaktadır. Prolaktin hormonunun fazla ya da normalden düşük olması hem erkeklerde hem de kadınlarda farklı anlamları taşımaktadır. Prolaktin hormonunun olması gerekenden yüksek olması kadınlarda doğurganlığı olumsuz etkileyebilmektedir. Bu açıdan tüp bebek tedavisinde prolaktin hormon seviyesi oldukça önemlidir. Prolaktin hormonunun düşük seviyelerde seyretmesi de özellikle doğum sonrasında annenin bebeği yeterli seviyede emzirememesine neden olmaktadır.

Prolaktin Hormon Testi

Prolaktin nasıl ölçülür sorusu bir test uygulaması ile cevaplanır. Prolaktin hormon seviyesini ölçmek için prolaktin testinden yararlanılmaktadır. Özellikle, kadınların gebelik yaşayamaması, adet düzensizliği ve meme uçlarından gelen akıntılar ile doktora başvurmaları üzerine yapılmaktadır. Sadece var olan şikayetler üzerine değil, aynı zamanda hamilelik sürecinde yeterli seviyede süt üretiminin yapılıp yapılamayacağı ile ilgili de bu test uygulanabilir.

Prolaktin Hormonu Yüksekliği veya Düşüklüğ

Prolaktin hormonunun yüksek ya da düşük olması farklı rahatsızlıklara neden olduğu için hamile olunsun ya da olunmasın bu test yaptırılmalıdır. Çünkü bu test sonucu hem anne adayının hamilelik sürecini etkileyecek hem de varsa tedavi sürecinde farklı yöntemlerin uygulanmasını sağlayacaktır. Özellikle, tüp bebek tedavisinde etkili olan bu hormonun düzensizliği, tedavinin seyrini de değiştirebilecektir. Bu nedenle, tüp bebek tedavisi gören anne ve baba adayları için gerekli testler yapılmadığı sürece tüp bebek fiyatları da belirlenememektedir.

prolaktinProlaktin Hormon Testi Nasıl Yapılır?

Prolaktin hormon testinin en doğru sonucu verebilmesi için sabah 10:00 ile 11:00 saatleri arasında yapılmalıdır. Çünkü, bu saatler aralığında hormon en aktif halini aldığı için en net sonucu verebilmektedir. Test yapılmasından önceki gece kişilerin cinsel ilişkiye girmemesi gerekmektedir. Çünkü cinsel ilişki durumunda hormon gerçek değerini yansıtmamaktadır. Test, kan yolu ile yapılacağı için kişilerin test yapılmadan önce karınlarının aç olması gerekmektedir. Bazı durumlar ya da ilaçlar da prolaktin hormon seviyesini yükseltmektedir.

Prolaktin Hormonu ve Dikkat edilmesi gereken uyarılar!

Özellikle, ruhsal sağlık için kullanılan ilaçlar prolaktin hormonunu fazlaca uyarması nedeniyle test ile ilgili doğru sonuca ulaşmak için bu ilaçların kullanımına testten önce ara verilmelidir. Ayrıca, göğüs uçlarından akıntı nedeniyle doktora başvurarak hormon seviyesi ölçülecekse, testten önce kesinlikle göğüs uçlarını uyarıcı eylemlerde bulunulmaması gerekmektedir. Aksi halde, prolaktin hormon seviyesi olduğundan daha yüksek çıkacak ve yanlış sonuçlar verecektir. Prolaktin hormonu, etkileri, ölçümü ve tüp bebek tedavisi ile ilgili detaylı bilgiye sahip olmak için aşağıdaki formu doldurabilirsiniz.? Sağlıklı günler dileriz…

Bir önceki yazımız olan Tüp Bebek Tedavisi Zor mu? başlıklı makalemizde tüp bebek aşamaları zor mu, tüp bebek işlemi zor mu ve Tüp Bebek Tedavisi Zor mu? hakkında bilgiler verilmektedir.