Gürgan Clinic – İstanbul

istinye-universitesi-hastanesi-liv-hospital-bahcesehir-binaTüp Bebek Merkezi İstanbul

Gürgan Clinic; Hastanelerimiz, donanımlı Tüp Bebek (IVF) Merkezleri ile kısırlık sorunu yaşayan (infertil) çiftlere bilimsel gelişmelerin ışığında hizmet sunmaya ve sevindirici sonuçlar almaya devam ediyor.

Korunmasız ilişkiye rağmen gebe kalamamak olarak tanımlanan infertilite yani kısırlık, çiftlerin en büyük sorunlarından biri. Kadın ya da erkeğe ait sorunlardan kaynaklanabilen infertilitenin teşhisi günümüz teknolojisiyle çoğu zaman mümkün olabiliyor.

Tüp Bebek Merkezlerimizde, hasta odaklı yaklaşımla tedavi uygulanıyor. Jinekolog, embriyolog, tıbbi genetik uzmanı, üroloji uzmanları, psikolog, biyolog ve hemşirelerden oluşan uzman ekip, donanımlı tüp bebek laboratuvarı ile infertil çiftlerin gebelik başarılarını arttırmayı hedefliyor.

Tüp Bebek Aşamaları

Kişinin yaş, yumurtalık kapasitesi, vücut kitle indeksi, genetik farklılıkları ve önceki tedavilerdeki yumurtalık cevabı ile embriyolojik gelişim problemlerine göre uygulanan tüp bebek tedavi yöntemleri 5 aşamadan oluşuyor;

Ücretsiz Tüp Bebek Ön Görüşmesi

Tüp bebek tedavisi 5 adımlık bir süreçtir. Bu aşamalar toplamda 4 haftada tamamlanır. Çocuk isteyen çiftlerle yapılan ilk görüşmede anne baba adayına infertilite (kısırlık) nedenleri anlatılır ve bu nedenlerle ilgili tanıların yapılmasını sağlamak amacıyla uygulanacak testler konusunda bilgiler verilir. Çiftlerin daha önce yaptırdıkları, sperm analizi testleri, varsa rahim filmi (yoksa mutlaka rahim filmi çekilmelidir), daha önce infertilite tedavisi yaptırdılarsa tedavi sürecine ilişkin testleri ve raporları ve tüm kan tahlilleri istenir. Böylece hastanın geçmiş hikâyesi alınır. Anne adayı son bir yıl içinde smear testi yaptırmadıysa, yaptırması sağlanır. Bütün bu bilgiler ışığında infertilitenin nedeni bulunarak nedene uygun tedavisine başlanır.

Yumurtaları Uyarma

Tüp bebek tedavisinin ikinci aşamasında anne adayı adetinin ikinci ya da üçüncü günü yumurtalıklarının değerlendirilmesi amacı ile doktoru ile görüşmeye gelir. Ultrason yardımıyla anne adayının yumurtalıklarını değerlendiren hekim, hastanın durumuna göre hormon değerlerine bakılmasını isteyebilir. Sonuçlara göre hekim yumurtalıkların uyarılmasını sağlayarak yumurta geliştirilmesi için ilaç tedavisine başlar ve ilaçların nasıl kullanılacağına dair hemşire hastayı bilgilendirir.

Yumurtaları Toplama

Tüp bebek sürecinin en önemli aşamalarından biri yumurtaların toplanmasıdır. Hormon ilaçları verilerek geliştirilen yumurta, istenilen büyüklüğe ve olgunluğa ulaştığında genel anestezi altında enjeksiyon yardımıyla rahimden alınır. Vajinal yolla rahimden alınan yumurtalar klasik tüp bebek ya da mikroenjeksiyon yöntemiyle döllenir. Klasik tüp bebek yönteminde yumurta etrafına belli sayıda spermler koyulur ve spermlerden birinin yumurtayı döllemesi beklenir. Mikroenjeksiyon yönteminde ise yumurta içine spermler arasından seçilen en kaliteli ve sağlıklı bir sperm özel yöntemlerle enjekte edilir.

Embriyo Transferi

Döllenme ve embriyon transferi için laboratuvara alınan yumurta ve spermler kontrol edilerek embriyo gelişimleri izlenir. Embriyolog tarafından kaliteli embriyolar seçilir. 35 yaş altı kadınlarda tek 35 yaş üstü kadınlarda ise çift embriyo konulması kanunen belirlenmiştir. Seçilen kaliteli embriyo ya da embriyolar rahim ağzına yerleştirilen özel bir kateter yardımıyla rahim içine uzman hekim tarafından yerleştirilir. Ağrı ve acı hissedilmeyen anestezisiz olarak gerçekleştirilen embriyo transferinden sonra anne adayı 45 dakika ile 1 saat arasında dinlenmeye alınır. Bu süre zarfından sonra hasta normal yaşantısına dönebilir.

Destekleyici Tedavi

Embriyo transferinden sonra embriyonun rahime daha sıkı tutunabilmesi için anne adayına destekleyici ilaçlar verilir. 12 ila 15 günlük bir sürenin ardında beta HCG testi için randevu verilir.

Tüp Bebek Tedavi Uygulamalarımız

• Doğurganlık Katsayı Testi
  • Gebelik Şansını Arttıran Cerrahi Uygulamalar
  • Sperm Detoksu
  • Hamile Kalma Olasılığını Arttıran Destekleyici Tedaviler
  • IVM (İlaçsız Tüp Bebek)
  • IVF ve ICSI teknikleri

Mikro TESE, PESA ve TESA Uygulamaları

• Dölleyici Sperm Seçim (IMSI, Çift Kırılma CHIP) Teknikleri
  • Yumurta ve Embriyolara Lazer Uygulamaları (Zona, Drilling ve Assisted Hatching / Yuvalama)
  • Embriyo Detoksu (Kümulus Hücreleri ‘Co-Culture’)
  • Doğurganlık Aşısı (Rahim İçi Zarının Bağışıklık Sisteminin Dengelenmesi)
  • Balanslama Tekniği (Embriyo ve Rahim İçi Zarının Gebelik İçin Dengelenmesi)
  • Rahim İçi Zarı Gömülgenliğinin Arttırılması İşlemleri (Injury / Nadas Tekniği)
  • Blastokist Transferi
  • 3D ve 4D Ultrasonlarla Yumurta Gelişmesi Takibi ve Embriyo Transferi
  • Embriyo ve Blastokist Biyopsileri ve Gebelik Öncesi Genetik Ayrıştırma (PGD, PGS, CGH)
  • Sperm, Yumurta ve Embriyo Dondurma

Ebeveynliğe giden yol bazen zor ve uzun olabilir. Liv Hospital Tüp Bebek Merkezi Ekibimiz bu zorlu yolculuktaki çiftlerin hayallerini yüksek başarı oranıyla gerçeğe dönüştürüyor.

Prof. Dr. Timur GÜRGAN
Doç.Dr. Ziya KALEM

Uluslararası kritelere uygun

Liv Hospital , tüm medikal süreçlerde olduğu gibi üreme sağlığı alanında da çiftlere en gelişmiş tedavi seçeneklerini sunuyor. Uluslararası kriterler doğrultusunda oluşturulan kalite standartları ile misafirlere sınırsız destek, yüksek klinik tecrübe ve en yeni tedavi protokolleri ile hizmet veriliyor.

Psikolojik destek de veriliyor

Konusunda uzman hekimlerden oluşan ve kişiye yönelik tedaviyi hedefleyen Liv Hospital Tüp Bebek Merkezi, en uygun tedavi seçeneğine misafirleriyle birlikte karar veriyor. İlk görüşmeyi takiben infertilite sebebine yönelik olarak ovulasyon indüksiyonu (ilaçlarla yumurtlamanın düzenlenmesi), cerrahi müdahale, intrauterin inseminasyon (aşılama) ya da IVF-ICSI (tüp bebek –mikroenjeksiyon) tedavileri sağlanıyor. Psikolojik destek konularında da destek veriliyor.

İnfertilite (Kısırlık) nedir?

Korunmasız ve yeterli sıklıkta ilişkiye rağmen bir yılın sonunda gebelik oluşmaması durumuna infertilite (kısırlık) denir. Çiftlerin yüzde 85’i bir yıl içerisinde, yüzde 93’ü iki yıl içerisinde gebelik elde eder. Geriye kalan grup infertil olarak kabul edilir ve yardımla üreme tekniklerine ihtiyaç duyarlar. Toplumun yüzde 15-20’sinde infertilite problemi görülebiliyor.

İnfertilite Sebepleri

Günümüz teknolojisinde infertil çiftlerin yüzde 85-90’ında gebeliği engelleyen faktör tespit edilebilir. Bunların yaklaşık yüzde 40’ı kadın kaynaklıyken yüzde 40’ı erkek kaynaklıdır. Geriye kalan yüzde20’lik grupta tüm parametreler normaldir; yani bu gruptaki çiftlerde şu andaki bilgilerimizle elle tutulabilir bir nedene rastlanmıyor. Bu duruma “sebebi açıklanamayan infertilite” denir.

Kadın yaşı ve yumurta rezervi önemli

Tüp bebek tedavilerinde başarıyı etkileyen en önemli faktör kadın yaşı ve kadının yumurta rezervidir. Özellikle 38 yaş üstünde kadınlarda rezervdeki yumurta sayısı, kalitesi ciddi olarak azalmaya başlamakta; 40 yaş üzerinde tüp bebek ile bile gebelik oranları yüzde 30’lara düşer. Şu anda kabul edilen kriterlere göre; 45 yaş kadınlarda (bazı istisnalar dışında) tedavilerle gebelik elde edebilmek için tavan yaş olarak kabul edilmektedir.

Kişiye özel tedavi

Kadın kaynaklı sorunların bazıları, tüp bebek tedavisi öncesi cerrahi operasyon gerekliliği doğurabilirken bazı problemler de uygulanacak tedavi protokolünü değiştirebilir. Örneğin rahim içinde doğumsal olarak ya da daha sonradan edinilmiş bozukluklar önce cerrahi olarak düzeltilip sonrasında tedaviye başlanır ya da kadının yumurtalık rezervinin yaşına göre beklenenden daha az ya da daha fazla olması durumlarında tedavi protokolleri ve ilaç dozları ona göre ayarlanır.

Kadın kaynaklı sebepler

Tüplerin kapalı olması, hidrosalpenks (Tüplerin iltihabı)
Yumurtlama bozuklukları, polikistik over sendromu
Rahim ve rahim ağzı bozuklukları, rahim içinde doğumsal olarak perde bulunması
Hormonal ve metabolik sorunlar, tiroit fonksiyon bozuklukları
Endometriozis ve çikolata kistleri
Karın zarı problemleri, geçirilmiş operasyonlara bağlı yapışıklıklar
İlerlemiş kadın yaşı
Vajinismus

Erkek kaynaklı sebepler

İnfertil çiftlerin yüzde 30-40’ında tek neden erkek kaynaklıdır. Yüzde 10-15’inde ise kadın kaynaklı problemlere eşlik eder. Semen analizi infertilite tetkiklerinin en temel ve yol gösterici basamağıdır.

İstanbul Tüp Bebek Tedavisi ile ilgili sorularınızı aşağıdaki form ile gönderebilirsiniz!

Tüp bebek randevunuzu, bugün planlayım!