• tr
  • en
kısırlık nedir

Kısırlık Nedir?

Kısırlık Nedir; Çiftlerin bir yıllık süre içerisinde herhangi bir korunma yöntemi uygulamaksızın düzenli cinsel ilişkiye girmeleri ve çocuk istemelerine rağmen gebelik oluşmamasına ya da oluşan gebeliğin taşınamamasına kısırlık denir. Çiftlerin yaklaşık %15 ‘inde kısırlık problemi vardır.

Kısırlığın nedenleri 3 ayrı başlık altında incelenir.

• Kadına ait nedenler
  • Erkeğe ait nedenler
  • Açıklanamayan infertilite / kısırlık

Fark edilebileceği gibi kısırlık nedenleri sadece çiftin bir üyesini ilgilendirmeyebilir. Bundan dolayı, değerlendirmeniz yapılırken sizin ve eşinizin ayrı ayrı araştırılması ve problemler var ise bunların teker teker ortaya çıkarılması gerekmektedir. Ancak bu şekilde kısırlık tedavisinde başarıya daha kolay ulaşılabilir  Aksi takdirde sadece bir neden tedavi edilmeye çalışılırsa, diğer nedenler bu tedaviyi başarısız kılar.

Teşhis ve tedavi sürecinizde birbirinizi anlamanız ve desteklemeniz önemlidir.

Karşılıklı suçlamalar, nedenin karşı tarafta aranması ve eşin yalnız bırakılması; tedavi başarısını önemli ölçüde düşürecektir. Bundan dolayı birbirinize her zaman anlayışlı, destekleyici ve olumlu davranmanız gerekmektedir.
Gürgan Tüp Bebek Merkezleri Ankara | İstanbul
info@gurganclinic.com

Çiftlerin bir yıllık süre içerisinde herhangi bir korunma yöntemi uygulamaksızın düzenli cinsel ilişkiye girmeleri ve çocuk istemelerine rağmen gebelik oluşmamasına ya da oluşan gebeliğin taşınamamasına infertilite (kısırlık) denir. Çiftlerin yaklaşık %15 ‘inde infertilite (kısırlık) problemi vardır.