• Tüp Bebek Merkezi - İSTANBUL ve ANKARA
    Dileğimiz Çocuksuz Aile Kalmasın.
gebelik takibi

GEBELİK TAKİBİ ve DOĞUM

Gebelik Nasıl Hesaplanır?

Hem gebeliği takip eden hekim hem de anne adayı için hafta hafta gebelik takibi son derece önemlidir. Gerek rutin kontroller, gerek alınması istenen kilo ve hazırlıklar için gebelik süresinin doğru bir şekilde hesaplanması gerekir. Bu aşamada özellikle ilk gebeliğini yaşayan anne adaylarının aklına hafta hafta gebelik nasıl hesaplanır sorusu gelir. Kliniğimize gelen anne adaylarının gebelik yaşının belirlenebilmesi için son adet tarihi denen SAT’ın belirlenmesi gerekir.

Gebelik tarihi belirlenirken gebeliğe neden olduğu düşünülen ilişkinin tarihi dikkate alınmaz. SAT tüm dünyada ve tıp terminolojisinde gebeliğin başlangıcının belirlenmesi için kullanılan bir bilgidir. Son adet tarihinin ilk günü gebeliğin ilk günü olarak belirlenir ve bu da hafta hafta gebelik nedir sorusuna cevap olarak verilir. Gebelik hakkında konuşulurken ay değil hafta kavramı üzerinden gidilir. Normal şartlar altında sağlıklı bir gebelik 40 ile 42.haftalarda doğumla sonuçlanır.

Gebelik yaklaşık olarak 280 gün sürer. Bu da 40 haftaya denk gelmektedir. Bu bilgiler ışığında son adet tarihi dikkate alınarak hesaplanacak olan hafta hafta gebelik anne adayının ilgili haftada neler yaşadığını anlaması için takip edilmelidir. Her hafta vücudunda ve bebeğinde farklılıklar yaşayacak olan anne adayları süreç içerisinde en büyük desteği kliniğimizden alabilirler.

Bu nedenle hepimizin bu üzüntüden ziyade ortak sevinci yaşamak üzere el birliği ile çalışmamız gerekir. Lütfen size yardımcı olmak için çaba harcayan bizlerinde sizler gibi birer insan olduğumuzu unutmayınız. Bizlere destek olunuz. Biliniz ki başarı için sizlerin yardımınıza ihtiyacımız var. Başarılı bir sonucun temelinde birlikte çalışmak birlikte bir takım olmak yatar.

• Gebelik takibi
  • Bebeğinizi sağlıklı gelişmesinin kontrolü
  • Zamanında yapılacak özel ultrason ve doppler tetkikleri
  • Detaylı 3D ultrason
  • Uygun genetik araştırma testlerinin planlanması ve uygulanması
  • Bebeğin gelişim eğrilerinin saptanması ve uygunluğunun değerlendirilmesi
  • Biyofizik skorlama
  • Placenta, beyin ve önemli organların kan akışlarının değerlendirilmesi ve NST çalışmaları
  • Çiftin doğuma hazırlanması
  • Anne ve bebeğe ait hastalık ve sorunların erken teşhisi ve tedavisi
  • Doğum şeklini ve zamanının planlanması
  • Doğumun gerçekleştirilmesi ve doğum sonu takip “sağlıklı bebek, sağlıklı anne ve sağlıklı aile” konsepti kapsamında gerçekleştirilmelidir.

Tedavi ile gebe kaldığınızda sizin kadar mutlu ve heyecanlı olduğumuzu bilmenizi isteriz. Tedavi başarısızlıkla sonuçlanırsa hepimiz mutsuz, keyifsiz ve üzüntülü olacağız.

Gebe kalmanız doğum yapacaksınız demek değildir. Her gebelikte olduğu gibi sürecinizin yakından takibi gereklidir. Modern tıp kuralları içinde gelişen teknolojinin de yardımı ile sağlıklı ve sorunsuz bir gebelik geçirmeniz için tecrübeli bir ekibe de ihtiyacınız olacak…

Mesajınız