Fsh Hormonu Nedir?

Fsh Hormonu Nedir? Kadın ve erkeklerde çocuk sahibi olunabilmesi için önemli olan bir hormon değeridir. Çocuk sahibi olmak isteyen hastalarımızın muhakkak fsh hormonu nedir bilmesi gerekmekte olup buna yönelik tarafımızca kan testlerini yaptırması gerekmektedir. Beynin alt kısmında bulunan hipofiz bezleri tarafından salınan bu hormonun ne çok düşük ne de çok yüksek olması gerekmektedir. Hipofiz hormonu ile yumurtalıklarda ki folikül adında ki yumurtalıkta yer alan kesecikler uyarılır ve doğum için bundan kaynaklı çok öneme sahiptir. Fsh hormon testi ile menopoza girme aşamasındaki kadınların tespiti ile menopoz sürelerinin tespitini de sağlayabilmekteyiz.

Fsh Hormon Değeri Ne Olmalıdır?

Fsh hormonal değerleri kadın ve erkeğe göre değiştiği gibi yaş faktörüne bağlı olarak da değişkenlik göstermektedir. Fsh değerleri 5 ile 10 arasında olması gerekmektedir. Fsh değerinin 10 üzerine çıkması hamilelik olasılığını azaltırken, üzerinde hamilelik oluşumu zorlaşmakta ve üzeri olmasında ise tüp bebekle çocuk sahibi olma olasılığı da azalmaktadır. Fsh 5 değerinin altına düşmesi de yumurtlama sorununa neden olabilmektedir.

Fsh Ölçümü Nasıl Yapılmalıdır?

Fsh ölçümünü kan örneği alarak, idrar örneklerinden ya da bir günlük idrar örneklerinin incelenmesi sonucu ölçebilmekteyiz. Ayrıca ölçüm için özellikle hastamızın adet döneminin 3. gününde tarafımıza başvurması önemlidir.

Fsh Hormonu Yüksekliği Nedenleri

Fsh hormonun yüksekliği kadınlarda yumurta sayısının azalmasının işaretidir. Erkeklerde ise fsh hormonu yüksekliği testislerde sorun olduğunun belirtisidir. Ergenliğe geçiş aşamasında fsh hormonları yükselmekte olup ayrıca hormon tedavisi gören kişilerde de fsh değerleri yüksek çıkabilmektedir. Kadınların menopoza girme erkeklerin ise andropoza girmesinin belirtisi olabilmektedir. Tümör gibi vücut kitlelerinde fsh değerlerinde düşme ve yükselme oluşmaktadır. Kişinin aşırı derece de alkol, sigara tüketmesi iltihaplı ve ateşli bir hastalık aşamasında yapılan testlerde de fsh değerleri yüksek çıkmaktadır.

Fsh Hormonu Düşüklüğü Nedenleri

Aniden hızlı şekilde kilo kaybı yaşanması ya da hep zayıf olunmasından kaynaklı olmakla birlikte hipofiz bezi hastalıklarından birinin oluşması nedeniyle hormon seviyesinde azalma oluşmasıdır. Yaşın ilerlemesi ile vücutta hormon salınımı da buna bağlı olarak azalış göstermektedir.

Tüp Bebek Tedavisinde Fsh Hormonlarının Önemi

Tüp bebek tedavine başlanabilmesi için öncelikle fsh değeri ortalama değerlerinde olması gerekmektedir. Tedaviye kadının vücudunda oluşan yumurtalıklara fsh hormonu ile tetikleme yapılarak yumurtalıkların gelişimleri sağlanmaya çalışılarak uyarmaktayız. Sonrasında yumurtalıkların kaybolmaması için beyinle yumurtalık arasında bağlantıyı kopararak ile spermleri toplamaktayız. Embriyo laboratuvar ortamında oluşturularak kadının vücuduna tekrar aktarılmaktadır. Bunların yanı sıra hormon destek ve ilaçlarla süreci desteklenerek tüp bebek tedavisi sağlamaktayız.

Bir önceki yazımız olan Tüp bebek tedavisi nedir? başlıklı makalemizde Tüp bebek aşamaları, Tüp bebek devlet desteği ve Tüp bebek fiyatları hakkında bilgiler verilmektedir.